Hemma

Borta bra men hemma bäst. Ja resan var helmysig, man har fått träffa Annica och hennes goa familj.
Vi har varit på BB och snusat på bebisen Mio, varit på shopping och kan ni tänka er Marie var i år mest intresserad av att köpa kläder till Tuva. ( Är det så det kommer att bli)
Vi var på Avenyn och kände pulsen av 42000 som sprang Göteborgsloppet, svettiga och dana var de medans vi satt och jäste oss på en uteservering med en stor kall öl samt en go räkmacka till. Mums. De här dagarna bara flög fram och man hann inte så mycket men trevligt var det.
När vi äntligen kom fram till Poetgatan så bjöd Annica på en underbar laxmåltid med färskpotatis. ( Det du, Karin)




Våran resa vart oänderligt mycket längre än vad som var planerat.
Vi tog ut färdbeskrivningen från eniro och alltså, hallå det måste finnas att smidigar sätt att få en vägbeskrivning på.
Det vart 30 sidor utraget av olika gatnamn och hur vi skulle svänga.
Efter mycket om och men så var vi äntligen i Örebro. Och då duggar samtalen tätt av nära och kära som skulle idiotförklara oss, vad gör ni i Örebro! Ja fråga eniro?
En vägkarta hade varit bättre men pappa Lasse han satt hemma i Ånge och hjälpte till med resan, den mannen hade koll. Morsan däremot, hörde man i bakrunden, vad skulle ni fara för när ni inte vet exakt vägen. Min morsa fattar inte vad utmaning gör hos en människa.  Marie var en förträfflig eniroläsare och hon gjorde så gott hon kunde medans jag rattade. Hon fällde en härlig komentar när vi åkte gata upp och gata ner i Uddevalla - Varför åker inte vi som alla andra på de stora europavägarna. Ja, varför. Men nu har vi både varit i Örebro och Uddevalla som inga andra på resan Ånge - Göteborg får uppleva.
Men jag kan varmt rekomendera att ta bilen på er nästa resa och strunta i tåget. Man har fått se enormt fina landskap, hus, städer samt en oänderligt böljande grönska. Ps: Syrenerna blommade för fullt. På återseende/ Kattis.




Kommentarer
Postat av: Marianne "stigfinnaren"

Tänk att t o m en bilresa till Göteborg kan bli så spännande. Jag skulle just till att föreslå en GPS men mindes just att vi höll på att inte ta oss ut ur Belgien i påskas, och det är en bedrift, eftersom det var avstängningar och GPSen dirigerade oss runt i cirklar hela tiden. Annars är viamichelin.com ett säkert kort när det gäller vägbeskrivningar. Våra syrener har redan blommat ut men Rhododendron och jasmin lyser upp för tillfället. Vi har haft sommarvärme i över en veckastid det är helt underbart. Vi har just suttit ute och ätit middag.

2009-05-29 @ 21:02:30
Postat av: Karin

Ha ha synd att man inte fick vara med på den resan!

Känns lite som stigarna i fjällen , genvägar är senvägar! Marianne du måste skaffa dig en egen blogg du också!!!!

Snygga syrener förresten och tack för igår men du borde dansat lite mer disco och hårdrockat lite mindre!

Kram Karin

ps. orkar vi dans ikväll?

2009-05-30 @ 13:23:59
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Marianne "stigfinnaren"

Om jag skulle ha en egen blogg vore det väl en där de senaste byggbilderna las in. Jag har varit ute och lagt marktegel på infarten idag och det blir riktigt snyggt. Jag vet inte hur många gånger jag har plockat runt dessa stenar för alltod ligger de på fel plats eller ivägen. Jag tror Kenneth sa att det var 5000 stenar, iallafall låg de på 18 pallar när de kom.

2009-05-31 @ 19:06:15
Postat av: Kattis

Hålla brudar!

Ja ni är er lik. Marianne springer runt som en arbetande iller och Karin, ja, undra vad hon gör? Men tack för tipset om en GPS, nästa resa så har vi en sån. Marrianne kollar du extra noga om du hade någon dammig Italla tallrik i ett skåp. Jag har nämligen råkat ha sönder 2 av mina egna och de finns inte att köpa längre. Ha det brudar.

2009-05-31 @ 20:20:57
URL: http://kattismirakel.blogg.se/
Postat av: Marianne "stigfinnaren"

Jag har två stycken, nu gäller det bara att komma ihåg att ta med dem när vi åker

2009-06-01 @ 10:28:02
Postat av: Katri

Men kolla!! Det är ju här jag har mina fjällenvänner! Nu ser jag fram emot sommarens alla upptåg med er brudar!

2009-06-01 @ 18:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0