Här är jag igen!

Allt väl här hos mig och jag hoppas att det är det hos er också, vilka ni nu är, eller det kanske inte är någon som läser mitt trams och då måste jag säga " vad var det jag sa" ingen kan vara intresserad av mitt knapphändiga liv.
Nåja, kanske nån. I går var jag och morsan till stan för shopping, det vart bra många kassar, vill jag lova. Emelie har ju varit hemma och ( hjälpt) mig städa garderoben och det slängdes enheldel. Men en tröja samt en jacka råkade jag gömma undan, det kan vara bra att ha.
Jag var iväg på skroten och slängde bra mycket och sedan på kvällen när nyheterna lästes upp så visade det sig att många nu som blivit arbetslösa får vänta alldeles för länge på pengar som de har rätt till, så många söker hjälp hos frälsningsarmen för att få mat och klädkassar.  Det sög till rejält i ångertarmen över det man slängt, men det är lätt att vara efterklok. Slängt är slängt, det skulle se ut om jag kravlar mig dit en kväll och söker rätt på " mina" kassar för att släpa hem dem igen.

Iallafullafall så på shopping turen så gjorde jag ett tokryck och köpte ett lila linne som jag nu håller på att ångra ihjäl mig på. Jag brukar alltid ta god tid på mig när jag skall välja kläder. Man går först ett varv för att kolla och känna sedan blir det en kaffeslurk innan stora provrundan går av stapeln och om tycke uppstår då köper man. Kanon! Men i detta fall vart det inte så och nu håller jag på att söka någon med ljus och lykat som skall till Sundsvall och Birsta för shopping som kan lämna tillbaka mitt ångestköp. det lutar åt att min bror kommer att komma till undsättning. Jag har redan kontaktat affären i fråga och de var så tillmötesgående, lugn och fin man har 8 dagars öppet köp så allt hinns med. Tusen tack, undrar hur många sådana knäppgökar som tex. jag dessa butiksbiträden träffar på under en arbetsdag. Ja, ja det var det.

Jag och en kompis skall bila till Göteborg den 14/5, vi stannar hela helgen och våldgästar sommar Annica.
Va trevligt och skönt, tänk att sitta på avenyn en kväll och käka och få känna pulsen, det är något annat än att sitta på byn, här och ta en glass. Det ser jag framemot men först nu är det arbetshelg och en massa fönsterputsning som står på listan innan Göteborg ger sig till känna.



Känn ingen sorg för mig Göteborg...


Kommentarer
Postat av: Emmis

Hej mammis! Livet är för kort för att ha ångest. Behåll linnet för tusan. Ni kommer säkert att få det mysigt i gbg! :) Kram

2009-05-09 @ 15:35:15
Postat av: Mamma

Ha! min sköna linnet är som gott redan på galgen i affären igen. den liksom gillade inte Ångeluften. Ha det så bra och tack för att du läser mitt trams. Kramis.

2009-05-11 @ 02:45:58
Postat av: Karin

Kul å höra att du har en"velgen" också, trodde bara att det var jag!

Njut och lev loppan i Gbg men inte tror jag att glassen där kan va bättre än den här hemma!?

Kram kram

2009-05-12 @ 22:13:56
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Katri

Hallåå!! Blev du kvar i Göteborg?!

2009-05-21 @ 13:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0